09125153410

مشاوره پیاده سازی ایزو ۵۰۰۰۱

مشاوره پیاده سازی ایزو ۵۰۰۰۱

ایزو ۵۰۰۰۱ استاندارد مصرف و نحوه انرژی است که در کل دنیا برای دریافت و اخذ ایزو بایستی قوانینی را بر شرکت و سازمان های دولتی و خصوصی اجبار کرد. به طور کلی تمامی سازمان و شرکت هایی که قصد دریافت گواهینامه ایزو را دارند بایستی چهارچوب مصرف استاندارد انرژی را رعایت کنند.

شرکت و سازمان هایی که موفق به دریافت iso ۵۰۰۰۱ شده اند توانایی مصرف بهینه انرژی را در بخش های مختلف صنایع مربوط به خود را خواهند داشت. اما سازمان و شرکت هایی که فاقد این استاندارد بوده و در صدد دریافت ایزو هستند بایستی چگونه برای دریافت این مجوز وارد عمل شوند؟ در واقع مشاوره ایزو 50001 و دریافت این گواهینامه راه چاره برای آنان خواهد بود. در ادامه بیشتر با این استاندارد جهانی آشنا خواهیم شد.

مشاوره ایزو ۵۰۰۰۱ چیست؟

ایزو ۵۰۰۰۱ یا سیستم مدیریت انرژی، مصرف بهینه و نحوه مصرف انرژی را در قالب چهارچوبی عنوان کرده و شرکت و سازمان های دارنده آن طبق این چهارچوب عملکرد خود را بررسی کرده و پیش خواهند برد. مشاوره ایزو ۵۰۰۰۱ راهنمایی کاملی از نحوه دریافت این قوانین و اجرای آن است که در نهایت به دریافت آن منجر می شود. در هر صنعتی مدیران از راهکارهای صرفه جویی هزینه و انرژی استقبال می کنند. ایزو 50001 نیز فرآیند و راهکارهایی را به مدیران آموزش می دهند که طبق آن می توان مصرف انرژی را صرفه جویی کرده و آن را به صورت بهینه مصرف کرد.

زمانی که مدیران موفق به پیاده سازی ایزو ۵۰۰۰۱ شوند می توان اظهار و ادعا داشت که شرکت و یا سازمان توانسته است هزینه های مربوط به مصرف منابع انرژی را تا حد امکان کاهش داده است. مشاوره ایزو ۵۰۰۰۱ نیز در راستای تحقق این اهداف برای روشن شدن چهارچوب قوانین iso ۵۰۰۰۱ مطرح خواهد شد. هدف از مشاوره ایزو به شرکت ها و سازمان ها، پیاده سازی این استاندارد توسط مدیران، کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه ها به صورت هم‌زمان است. به صورت خلاصه اقدام به اعزام مشاوران به شرکت های درخواست کننده برای پیاده سازی ایزو را مشاوره ایزو 50001 می گویند.

مشاوران در چند مرحله ایزو را در شرکت و یا سازمان مد نظر پیاده سازی می کنند. در ادامه با مراحل پیاده سازی استاندارد مصرف انرژی آشنا خواهیم شد.

استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱

استانداردهای ایزو توسط سازمان جهانی ایزو منتشر می شود که یکی از مهم ترین این استانداردها استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ است. می دانیم که iso ۵۰۰۰۱ مربوط به مدیریت انرژی و نحوه مصرف بهینه آن در صنایع است. سازمان و شرکت هایی که در پی مشاوره ایزو 50001 هستند قصد دریافت این استاندارد را دارند که در صورت دریافت ایزو ۵۰۰۰۱ می توان گفت این سازمان یا شرکت به مصرف مستمر و بهینه انرژی متعهد خواهد شد.

استاندارد ایزو 50001

این تعهد قدم مهمی برای صنایع دنیا در راستای حفظ محیط زیست محسوب می شود. در نهایت هزینه های این سازمان کم شده و در توسعه سازمان و شرکت خود می توانند قدم های مؤثری بردارند.

مراحل مشاوره iso ۵۰۰۰۱

مشاورانی که به شرکت و سازمان های مربوطه برای پیاده سازی ایزو اعزام می شوند افرادی خبره و دارای تخصص هستند. آنها در شش مرحله اقدام به پیاده سازی ایزو 50001 در محل مصرف انرژی می کنند.

مرحله اول در ارائه مشاوره ایزو ۵۰۰۰۱ بررسی شرکت و یا سازمان است. بررسی حجم کلی و منابع انرژی و نوع فرآیند یا عملیات آنها در دستور کار قرار می گیرد که در نهایت به شناخت کامل سازمان منجر خواهد شد.

مرحله دوم در ارائه مشاوره ایزو ۵۰۰۰۱ شرح نحوه اجرای پیاده سازی در سازمان است. در این مرحله مشاوران به کارکنان و یا مدیران آموزش هایی کاملی را ارائه می دهند. سپس وظایف آنان را مشخص کرده و قوانین و الزامات را یادآور خواهند شد.

مرحله سوم در ارائه مشاوره ایزو ۵۰۰۰۱ پیاده سازی پروژه در سازمان بر طبق آخرین نسخه و ورژن ایزو ۵۰۰۰۱ است. روش های لازم و متناسب را پیاده سازی کرده و سیستم به کار برده شده را طراحی و ثبت خواهند کرد.

مرحله چهارم در ارائه مشاوره ایزو ۵۰۰۰۱ چک کردن سیستم راه اندازی شده در سیستم است. مشاوران ایزو به کار برده شده را بررسی و نظارت می کنند.

مرحله پنجم ارائه مشاوره ایزو ۵۰۰۰۱ بررسی داخلی سیستم به منظور یافتن ایرادات و اشکالات احتمالی و اصلاح آنها برای رسیدن به استاندارد است.

مرحله ششم ارائه مشاوره ایزو ۵۰۰۰۱ صدور مجوز و استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ توسط مرجع صدور است که قبل از صدور این مجوز بررسی نهایی توسط این مرجع صورت خواهد گرفت.

سیستم مدیریت انرژی

دریافت مشاوره iso 50001

برای دریافت مشاوره پیاده سازی ایزو ۵۰۰۰۱ باید شرکت و سازمان های دولتی و خصوصی دارای شرایط دریافت این مجوز باشند. در صورت کلی تمامی شرکت و اصناف برای بهره گیری از خط مشی های سازمان یافته برای کاهش مصرف منابع انرژی می توانند از مراجع ذی ربط مطالبه مشاوره و اخذ گواهینامه ایزو کنند. تنها شرط ارائه و اخذ ایزو انجام پروژه هایی است که مربوط به مصرف بهینه انرژی در سازمان است. پس از انجام مشاوره می توان در هر صنف و صنعتی اقدام به دریافت استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ کرد.

سخن پایانی

دریافت ایزو 50001 برای همه شرکت و سازمان ها میسر است هرچند دریافت مشاوره پیاده سازی ایزو 50001 سختی و مشقت دریافت این استاندارد را به آنها نشان خواهد داد. بیشتر صنعت و صنف های بزرگ سازمانی بزرگ در پی دریافت این استاندارد جهانی هستند. آنان با دریافت این مهم خود را در برابر مصرف منابع انرژی به صورت بهینه و محیط زیست متعهد کنند.

آخرین مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما